Reklama
 
Blog | Michal Karvánek

Nečistý voňavý

Dnes ráno jsem si z neskonalé touhy… číst, začal prohlížet lahvičku tělového šampónu nebo-li sprchového gelu. Všimli jste si, jak jsme rezignovali na mýdlo? Lahvička slibovala vůni širého moře, chvílemi oceánu, ale výsledně se odér podobal spíš přesušenému libečku. Moře ani trochu. Jsme čistotná domácnost a tak poblíž byla další lahvička, přičemž s nápisem get ready nejspíš sledovala mytého konzumenta připravit na cokoliv.

Uvědomil jsem si, že na rozdíl od všech jiných reklam, jsou ty na sprchové gely zvláštní tím, že Vám neslíbí čistou kůži jak zrcadlo, podobně jako třeba reklamy pracích prášků, ale že se slogany omezují pouze na přidanou hodnotu, tedy vůni, pocity svěžesti či uvolnění.

 

I zrodilo se téma k přemýšlení, proč tomu tak je. Proč, když chce někdo prodat „mýdlo“ tvrdí, jak že krásně voní, ale o tom jak takové „mýdlo“ myje nereferuje. Že by nemylo? No jo, že ono nemyje, ale ona složka dodávající pocit svěžesti tak nějak substituuje pocit čistoty. Člověk sice pěkně voní, ale špinavý je, hrůza pomyslet. S tím jak sprchové gely ukrajují tržní podíl mýdlům, stává se svět špinavějším.

 

Reklama

Možná se reklamním kreativcům zdá, že takové srovnání nohy namočené v téru před a po umytí reklamovaným mýdlem, je příliš banální, ale já bych takovou informaci uvítal. Teď sice vím, že voním po moři, má pokožka je z jedné čtvrtiny hydratovaná nebo jsem dokonce osvěžen či revitalizován, ale co když jsem již delší dobu šmudla?