Uvědomil jsem si, že na rozdíl od všech jiných reklam, jsou ty na sprchové gely zvláštní tím, že Vám neslíbí čistou kůži jak zrcadlo, podobně jako třeba reklamy pracích prášků, ale že se slogany omezují pouze na přidanou hodnotu, tedy vůni, pocity svěžesti či uvolnění.
I zrodilo se téma k přemýšlení, proč tomu tak je. Proč, když chce někdo prodat „mýdlo“ tvrdí, jak že krásně voní, ale o tom jak takové „mýdlo“ myje nereferuje. Že by nemylo? No jo, že ono nemyje, ale ona složka dodávající pocit svěžesti tak nějak substituuje pocit čistoty. Člověk sice pěkně voní, ale špinavý je, hrůza pomyslet. S tím jak sprchové gely ukrajují tržní podíl mýdlům, stává se svět špinavějším.
Možná se reklamním kreativcům zdá, že takové srovnání nohy namočené v téru před a po umytí reklamovaným mýdlem, je příliš banální, ale já bych takovou informaci uvítal. Teď sice vím, že voním po moři, má pokožka je z jedné čtvrtiny hydratovaná nebo jsem dokonce osvěžen či revitalizován, ale co když jsem již delší dobu šmudla?